Badhoevedorp. De Film

Op woensdagavond 9 januari 2013 vond de allereerste vertoning van 'BADHOEVEDORP. DE FILM'  plaats in het Dorpshuis Badhoevedorp. Deze film is het resultaat van een uniek cultuurparticipatieproject, waarin vele vrijwilligers, verenigingen en ondernemers samen hebben gewerkt om een actueel beeld te scheppen van Badhoevedorp anno 2012. Geïnspireerd door een zwart-wit film uit de 50er jaren stapte Hans Visser met het idee om een nieuw document te maken naar de Dorpsraad Badhoevedorp en vond daar gehoor. De Dorpsraad Badhoevedorp verkreeg een subsidie uit de Regeling voor Volkscultuur van de Gemeente Haarlemmermeer en het Filmteam Badhoevedorp ging van start.

Toen: In de polder en bij de stad

Jubileumboek "In de polder en bij de stad"

Ter gelegenheid van 50 jaar Dorpsraad Badhoevedorp schreef Ruud Stokvis een jubileumboek over de historie van Badhoevedorp, getiteld: "In de polder en bij de stad", met als ondertitel: "De geschiedenis van Badhoevedorp."  Een historisch overzicht van de komst van een verzameling boerenhoeves met aanverwante zaken tot de woongemeenschap Badhoevedorp nu. Het waarom van uw omgeving zal u al lezend duidelijk worden, wie ervoor zorgden dat het zó werd en niet anders.

Toen: Sloterbrug

30 jaar Sloterbrug

In 1992 verscheen een publicatie op inititatief van de Dorpsraad Sloten-Oud Osdorp en de Dorpsvereniging Badhoeve met als titel: "Dertig jaar Sloterbrug." Deze uitgave verscheen bij de heronthulling van de sculptuur (de zwaan of de brugknuffel) van Herman J. van der Heide. Het geeft een fraai beeld, mede dankzij de prachtige oude foto's en tekeningen, van deze "Brug der Zuchten" in de eerste dertig jaar van haar bestaan.

Zien? Klik hieronder op de pijl (>).

Provinciale Staten verkiezingen in lokaal daglicht

De Dorpsraad  gaat weer haar uiterste best doen om de Provinciale Statenverkiezingen op 18 maart 2015 in een lokaal daglicht te stellen. Op 5 maart 2015 zal de DRB een politiek debat in Badhoevedorp organiseren en alle deelnemende politieke partijen uitnodigen. Politieke onderwerpen van gesprek zullen niet de bekende nationale thema’s maar juist die thema’s die Badhoevedorp en omstreken direct aangaan. In aanloop tot dit debat zal de Dorpsraad de komende weken een aantal vragen voorleggen aan de politieke partijen, waarvan iedere week de antwoorden zullen worden gepubliceerd.